Jak wypromować swoją firmę w internecie?
Wszyscy wiemy, że warto mieć stronę internetową swojej firmy ale sama „obecność” w internecie to za mało.
Jak wypromować swoją firmę w internecie? Jak sprawić, by nasi klienci znaleźli nas w internecie? Konkurencja coraz mocniej walczy o pozycję w wynikach wyszukiwarek.
Wielu potencjalnych klientów to internauci. Coraz więcej osób dokonuje zakupów przez internet i wyszukuje informacji o produktach i usługach.
Mówiąc o obecności w internecie nie chodzi tylko o przyciągnięcie nowych klientów ale też o utrzymanie tych obecnych. Warto pamiętać, że silnej pozycji w internecie nie buduje się wcale tak szybko.
Zainwestuj w stronę internetową! Tak do jest inwestycja a nie koszt.
Często traktuje się stronę internetową jako koszt, wymuszony samą koniecznością posiadania strony internetowej. Strona internetowa czy szerzej, cały wizerunek w internecie to raczej inwestycja w lepsze przychody, które mogą wzrosnąć czasem nawet 200%
Internet służy do sprzedaży ale też do rekomendacji i budowania wizerunku
Chcesz się dobrze zaprezentować? Opowiedz o sobie! Pamiętaj, że internet to miejsce w którym pojawiają się opinie na temat firmy, jej lokalizacja, czy treści dotyczące użycia i zastosowania produktów, które sprzedajemy.
Google to nie wszystko
Oczywiście wyszukiwarka Google jest obecnie najpopularniejszą wyszukiwarką, ale nie zapominaj o innych mediach takich jak zdjęcia, video czy treści recenzji lub poradników. Wejdź w rolę swojego klienta i przeanalizuj jakich treści może poszukiwać i gdzie możecie się „spotkać” w sieci by pokazać mu ofertę.
Buduj pozycję swojej firmy
Wielu przedsiębiorców decyduje się na promocję w internecie dość późno. Często chcą osiągnąć duży efekt w możliwie krótkim czasie.
Dobra i skuteczna reklama wymaga odpowiedniej i przemyślanej strategi, testów, optymalizacji i stworzenie odpowiedniej treści.
Bądż systematyczny i konsekwentny
Wybierz strategię i nie zmieniaj jej zbyt często! Czasami tak, że firma wypuszcza dużo treści, w krótkim czasie po czym zamiera w milczeniu na długi czas. Są firmy, które decydują się na stworzenie kanału na YT lub Instagramie po czym te działania zamierają. To tylko źle świadczy o firmie i nie przekłada się dobrze na budowanie wizerunku. Firmy, które systematycznie prowadzą działania w internecie osiągają większy sukces!
Jak promować w Social media?
Dla wielu to medium zupełnie niezrozumiałe. Wiele osób twierdzi, że social media „nie sprzedają”. Po części to prawda, bo nie są one stworzone docelowo jako platforma zakupowa. To nie allegro 🙂 Daje jednak korzyści, które mogą się wpisać w naszą strategię. Nie warto rzucać się na wszystko co jest na rynku. Dobrze wybrać sobie takie media społecznościowe, które będą najbardziej przydatne i kontynuować działania właśnie na nich. Zbytnie rozpraszanie się nie przyniesie dobrego efektu, bo co z tego że będziemy wszędzie jak nigdzie nie osiągniemy sukcesu.