Jak działa facebook? Duża populacja, małe grupy
Media społecznościowe zrzeszają obecnie olbrzymie ilości internatów, tworząc tym samym największe medium na świecie.
Jak działa facebook? Pomimo dużego zasięgu i popularności social media głónie koncentrują się wokół małych grup – grup znajomych, małych społeczności i lokalnych marek. W rzeczywistości trudno mówić o wspólnocie internautów lub społeczności mediów społecznościowych. Media społecznościowe tworzone są przez większe i mniejsze grupy, które potrafią wzajemnie na siebie oddziaływać i wpływać. Z marketingowego punktu widzenia, tworzy to wiele problemów, komunikaty reklamowe nie mają jednolitego adresata, przetwarzanie są przez różne grupy.Ważnym czynnikiem jest tu lokalność, która coraz częściej odgrywa większą rolę w mediach społecznościowych.
Wiele firm decyduje się na tworzenie, olbrzymich, milionowych społeczności, uznając to za wskaźnik sukcesu w marketingu internetowym.
Pomiary dotyczące zaangażowania mierzą jedynie ilość interakcji takich jak komentarze czy „share”. W istocie zaangażowanie powinno być rozumiane jako realne działanie odbiorcy. Obecny wgląd Facebooka nie sprzyja angażowaniu dużych grup do podejmowania działań. Dużą wartością może być tworzenie większej ilości mniejszych społeczności skoncentrowanych w okół różnych płaszczyzn danej marki. Przykładem może być McDonalds, który w Stanach Zjednoczonych będzie zakładał fanpage dla każdej restauracji. W ten sposób firma chce pozostać bliżej klientów, móc reagować szybciej i pewniej.
Tworząc większą ilość mniejszych społeczności marka może lepiej adresować swoje komunikaty dzieląc je na rejony, zainteresowania czy jeszcze inne preferencje.
W ten sposób organizacja może sprawniej kontrolować potrzeby swoich klientów, w mniejszych społecznościach utrzymywać z nimi lepszy i płynejszy kontakt. Dodatkową zaletą jaka płynie z tego rozwiązania może być zwiększenie zasięgu. Używając wielu stron, tworząc większe zainteresowanie docieramy do większej ilości osób niż przy użyciu jednego dużego fanpage’a.